Marie og Johan

Marie og Johan

mandag 23. mars 2015

Refleksjoner om slektsgranskning

Da jeg bestemte meg for å arrangere et slektstreff i 2011 så var bakgrunnen at jeg ville vite mer om min mormor, Marie, og morfar, Johan. 
Det er aldri mulig, på forhånd, å vite hva som vil skje underveis når man starter på et nytt prosjekt. Det har jeg da virkelig fått erfare med dette slekts arbeide. Og denne erfaringen har vært positiv.
Spesielt den nærmere kontakten jeg har fått med mine søskenbarn og andre i slekta Berg-Nilsen.
Bloggen, Familien Berg-Nilsen, som jeg etablerte i forkant av slektstreffet på Kampen Bistro, 14.10.2011 har vært en kilde til mye informasjon og ikke minst mange flotte bilder.
Aktiviteten på bloggen avtok etter slektstreffet og det siste blogginnlegget var onsdag 22.05.2013:
http://berg-nilsen.blogspot.no/2013/05/fra-slektstreff-pa-kampen-bistro-tordis.html
Det at det ikke var noen aktivitet på bloggen er selvsagt bare min feil, for det er jo jeg som er ansvarlig for aktiviteten.
Søndag 01 mars iår fikk jeg først en mail fra, Valter Nystad, og deretter fra hans bror, Kjell Nystad. De er våre tremeninger, og begge hadde funnet bloggen: Familien Berg-Nilsen uavhengig av hverandre på nettet. Valter bor på Ørnes, mens Kjell bor i Haugesund.
Nå ble det en voldsom aktivitet på bloggen og jeg fikk mye arbeide for å redigere og publisere denne viktige informasjonen.
Men, arbeidet ble litt for overveldende og jeg måtte foreta et valg for å systematisere denne informasjonen. Det er mange forskjellige nettsteder for slektsgranskning, men mitt valg ble geni.com. Samtidig laget jeg også en blogg for de som vil lære mer om hvordan man kan jobbe med slektsblogging på nettet, se linken under:
http://slektsblogging.blogspot.no/
Dette betyr selvsagt ikke at jeg slutter med bloggen, men det er en hjelp for at dere som har en spesiell interesse kan gå "dypere" inn i det omfattende materiale om slektsgranskning.
Jeg er alltid til disposisjon om dere har spørsmål:
mail:bjornhenry@gmail.com tel.92499442
http://berg-nilsen.blogspot.no/

1 kommentar: