Marie og Johan

Marie og Johan

mandag 11. mars 2013

Johan var formann i Adresseavisens Trykkeriklubb

Jeg fikk en telefon fra, Odd Ragnar Lyse, pensjonert trykkeriarbeider i Adressa:
- Er det Bjørn Møsth?
- Ja
- Da er Johan Berg-Nilsen din morfar?
- Ja
- Jeg ringer deg fordi jeg arbeider med 100 årsjubileet for Adresseavisens Trykkeriklubb. Din morfar, Johan var klubbens andre formann fra 1915 til 1917. Er på jakt etter et bilde av Johan, fra denne tiden. Jeg har lest gjennom hele slektsbloggen og sett på bildene, og finner ikke noe bilde av "yngre" utgave av Johan. Det eneste bildet er dette:
Bildet er fra ca.1910
Det hadde vært fint om du kunne hjelpe meg med et bilde av "den yngre" Johan.

Dette var en fin anledning til "aktivere" slektsbloggen igjen. Det har ikke vært noen aktivitet siden 23 oktober, og det kunne vært artig om en av dere har et bilde av Johan, alene eller sammen med noen slik at han kan "taes ut" av bildet. For meg personlig er det mange personlige ting som har kommet ut av arbeidet med slektstreffet, og jeg håper vi kan holde liv i slektsbloggen. 
Jeg skal se gjennom den og redigere bilder og tekst på en bedre måte. 
Om dere har noe som dere mener er av interesse, send det til meg: 
bjornhenry@mosth.no 
eller ring meg: 
telefon 92499442.
Nå er det vi som er barnebarn som "skriver" historien. Derfor, innlegg og gjerne et bilde, sammen med historien om deg selv er et viktig bidrag for å se hva som har formet våre personligheter.
Jeg håper iallefall dette kan vitalisere bloggen igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar