Marie og Johan

Marie og Johan

mandag 2. mars 2015

Mail fra Kjell Nystad

Hei. Jeg  heter Kjell Nystad.
 Jeg holder på med slekts forskning og i dag har jeg tydeligvis gjort det store funnet. 
Slekten til Berg-Nilsen. 
Hvis jeg har rett så er Ansgar Berg- Nilsen og min far søskenbarn.
Det kommer av at min Bestefar Johan Antonsen/Jensen. (De brukte vekselvis begge navnene) er søsken.   
Foreldrene deres var  Anton Olai Jæger Jensen f.2/7 1858 og Albine Lovise Syversen f.13/9 1851.
Dette er da på Nordland. 
Plassen de bodde på het Tømmervik/ Hugvik. Begge plassene står oppført. Det er da også mitt hjemsted  hvor jeg er født og oppvokst. 
Jeg husker en gang sent på 1950 tallet,da var Ansgar og Kalla på sommerbesøk hos oss. De var også på Gården Nystad og besøkte onkelen og tanten som var Johan Antonsen. Han brukte Antonsen og tanten som het Anna Antonsen. Legger ved bilde av Anton og Albine som er mine oldeforeldre og Marie og Johan sine foreldre.  




































Andre bildet er av Bestefar Johan og Bestemor Anna og min far Jens, f.32/3 1911 som brukte gardsnavnet Nystad. 
Så er det Agnes, f.21/8/1909 som var den eldste og Gerhard, f.6/10/1913  på armen til Bestemor. 

Men det var enda 3 barn til Godtfred, f.17071915. 
Johan, f.08051919. 
Ella,  f.18071923.
Jeg kan bistå med mere opplysninger hvis det er av interesse.
Mvh.  Kjell Nystad.   (1943 årsklassen)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar