Marie og Johan

Marie og Johan

torsdag 25. august 2011

Brev fra Ansgar

Eva skriver:
Jeg har et brev fra onkel Ansgar fra 24. mai 1989, som jeg siterer et lite klipp fra:

”Du har en morsom bemerkning om vår bruk av kakao da vi var barn. Her skal du få en liten historie om den. Vi bodde på Tyholt ved Persaune gård – det var langt på landet den gang, far var så glad i å spasere, så han gikk til Adresseavisen som var hans arbeidsplass.

Angela, som var eldst, var barnepike for Einar og meg. Når mor og far var i byen på kino en lørdagskveld, hendte det at jeg ble så trøtt at jeg sovnet. Din tosk, fnyste hun, vekket da bror Einar, og han skulle få kakao med rørt sukker i – fine saker for oss barn. Men så gjorde Angela den fatale feilen å ta kanel istenfor kakao. Einar var så ivrig på denne blandingen og var borti koppen med munnen. Og som du vet er kanel lett som støv, og resultatet var at han åndet inn dette lette stoffet og fikk kvelningsanfall.

Ellers må jeg si at vi var en trivelig søskenflokk. Vi var seks søsken, men på den tiden var det flere familier i Rønningsbakken med en søskenflokk på 9-10-11, så det var livlig på den måten”

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar